Szendrei Julianna

Gondolod, hogy egyre megy?

Miért tanítanak matematikát? Kell-e különleges tehetség a matematika értéséhez? Miért fontos a megértésen alapuló tanulás? Mi a típusfeladatok szerepe? Tanítható-e a problémamegoldó gondolkodás? Nemcsak szakmódszertani kérdések ezek.
A szerző azt vallja, hogy a tanítás során nincs kizárólagosan „jó” megoldás. A pedagógia mesterségbeli kérdése azonban, hogy a tanár ismerje választási lehetőségeket, és tudatában legyen annak, hogy egyes döntéseinek mi lehet az előnye, illetve a hátránya. Az egy-egy témáról többféle véleményt is megfogalmazó dialógusok elsősorban a tanároknak, de gyermekeik matematikai fejlődését szem előtt tartó szülőknek is hosszú távon használható segítséget nyújtanak.
A szerző mint tanuló, mint tanár, mint kutató élte, követte végig az elmúlt négy évtizedben a matematikatanításnak és megújításának szépségeit, kínjait, buktatóit

Ajánlott könyvek