Almási-Tóth András

Az opera - egy zárt világ

Az operai színjáték alapproblémái

Az opera szó eredete („művek”, lat.) utal arra, hogy több művészeti ág kombinációját jelenti, melyek egy saját színpadi univerzumot, egy zárt, önmagában teljes világot, egy különös „világmodellt” hoznak létre a színpadon. A könyv e zárt világ legfontosabb elemével: a benne színre lépő emberrel, az énekes-színésszel foglalkozik.

A könyv színésztankönyv formájában íródott, a gyakorlati operaénekes-színészi munkához. Emellett azonban az operaműfaj iránt érdeklődő közönség és a szakemberek figyelmére is érdemes, hiszen bepillantást enged egy jórészt a mai napig rejtélyekbe burkolózó műfaj titkaiba, az énekesi alkotómunka folyamatába, és nem énektechnikai, hanem szigorúan színészi oldalról szemléli ezt a munkát. Az opera személyi/vezetői kérdéseit évek óta zajos figyelem kíséri hazánkban, remélhetőleg a helyzet konszolidálódásával immár az alkotómunka felé fordul az érdeklődés.

A könyvben megfogalmazott tézisek újszerű szemléletből vizsgálják az operakultúrát, és olyan problémákat vetnek fel, melyeknek nem létezik tökéletes megoldása: de épp ez adja az opera kivételes esztétikai értékét.

Ajánlott könyvek